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ワールドパーティション
ドキュメント
公式ラーニング
- 2024/04/04 Building Bigger: Changing Your Workflow for Building Worlds instead of Scenes | Unreal Fest 2023
- 2024/02/13 Creating 25 Square Miles of Fun with World Partition | Unreal Fest 2023
- 2022/06/24 City サンプル:Unpacked (開いてコンテンツを見てみる) [En]
- ナレッジベース
- 2024/05/16 World Building Guide
- 2024/04/26 Tech Note: 5.3 World Partition Inconsistent Streaming When Using Level Instances
- 2022/11/12 World Partition – Server Streaming
- 2022/11/12 World Partition – How to Handle Actors Falling Through the World
- 2022/10/03 Tech Note: World Partition Spatially Loaded Actors are Always Loaded
- 2022/05/13 Issues with Using Listen Servers with World Composition and World Partition
- 2022/05/13 Can You Remove World Partition From a Level?
ホワイトペーパー
- 2024/05/16 World Building Guide – v.2.pdf
勉強会
- スライド
- 2024/04/30 WorldBuilding入門 | EGC2024 (Takashi Suzuki)
- 2024/03/05 WorldPartition2024
- 2023/01/23 UE5.1 アップデート ~ World Buliding/ Core ~
- 2022/08/24 Unreal Engine 5 – City Sampleからみる描画の最適化【CEDEC 2022】
公式 YouTube | 英語 ≫日本語読み上げ
- 2022/11/04 Building Open Worlds in Unreal Engine 5 | Unreal Fest 2022 [Live]
- 2022/04/06 The Matrix Awakens: Creating a World | Tech Talk | State of Unreal 2022
- 2021/09/29 Large worlds in UE5: A whole new (open) world オープンワールド World Partition
- 2021/06/18 New World Building Features World Partition
フォーラム
- 2022/08/23 Ask Unreal Anything: World Building 開発チームに質疑応答
エピックゲームズジャパン
ブログ
- 2024/06/14 初めてのワールドパーティションでレベル変換に失敗した話。| あそぽよブログ
- WorldPartition関連の機能を使ったLandScape作り | アルゴンUE4/UE5&アプリ開発日記
- 2022/12/16 メッシュが「アンロード済み」になった場合の対処法 | 愛知県民
- 2022/12/15 WorldPartition UE5.0からUE5.1に移行する前にすること | pto8913のメモ帳
- 2022/12/06 World Partition レベルと通常レベルのBeginPlayについて | わんころのUE5勉強会
- 2022/07/29 既存レベルを World Partition 化する手順やトラブルシューティング | トンコツ開発ブログ
- 2021/06/05 WorldPartition機能を使ってみる | はくとうのゲーム開発ライフ
- 2021/06/05 WorldPartitionについて | はくとうのゲーム開発ライフ
YouTube
- 2023/03/21 World Partitionの使い方 | UnrealEngine Camp
- 2022/04/27 WorldPartitionを使えばものすごい広いオープンワールドが作れちゃうんですか!?| 九里江めいく
X
サンプル
公式ブログ
- 2021/09/29 UE5の広大なオープンワールド制作について
- 2021/06/18 Unreal Engine 5 の新しいワールド構築機能を理解しましょう
Fixed
- UE5.5 UE-219132 IsSpatiallyLoaded = false set in actor blueprint is not respected in standalone game
- UE5.5 UE-216073 Generated world partition maps cause AssetManager warnings
- UE5.5 UE-212665 Generated assets not showing up in world partition level until map reloaded – DirtyActorTracker
- UE5.5 UE-215517 Nanite Landscape in World Partition level has inconsistent Painted Layers
- UE5.5 UE-198361 “Exclude From HLOD Levels” has no effect in a World Partition level set up with HLODs
- UE5.4 UE-209509 InstancedStruct hard references fail to cook in World Partition map
- UE5.4 UE-188717 Emissive map texture is not set to material when building Approximate Mesh from HLOD Outliner
- UE5.4 UE-205116 After breaking a level instance without Actor Folders, moving its actors between folders of the world-partition map does not work correctly
- UE5.4 UE-203446 WP HLOD Crash on Small Cell Sizes
- UE5.4 UE-203016 ResavePackagesCommandlet needs to handle resaving ExternalActors for -FixupRedirectors
- UE5.4 UE-200569 WP level instance runtime settings affect streaming generation
- UE5.4 UE-200838 Deleting BP instances that have dynamic delegate bindings with other actors can cause those other actors to have stale actor desc references
- UE5.4 UE-199106 Map Check error when parenting an actor to a child actor in Scene Outliner
レベルインスタンス
ドキュメント
勉強会スライド
- 2024/03/05 Level Instance | WorldPartition2024 p56-
- 2023/01/23 UE5.1 アップデート ~ World Buliding/ Core ~
ナレッジベース
エピックゲームズジャパン
ブログ
YouTube
- 2024/01/15 Level Instanceを使ってみよう! | SeaJet_ch
- 2022/05/11 レベルインスタンスを使えば簡単に家がたくさん置ける!【LevelInstance】| 九里江めいく
Fixed
- UE5.4.3 UE-214827 PackedLevelActors are not updated when changing some properties
データレイヤー
ドキュメント
勉強会スライド
- 2024/03/05 Data Layer | WorldPartition2024 p50-
- 2023/01/23 UE5.1 アップデート ~ World Buliding/ Core ~
ブログ
YouTube
- 2022/05/15 DataLayerでクエストだったり地形の切り替えが簡単にできます | 九里江めいく
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- 2024/06/04 DataLayerに登録されたFoliage関連で何かクラッシュなど起きる際は | おかず
- 2023/03/20 編集対象のDatalayerを設定できるMake Current Data Layer は 下記コードを使って呼び出せる。| おかず
- 2022/11/27 UE5.0から移行する場合は、DataLayerToAssetCommandletで変換が必要。 | Tonkotsu
- 2022/08/21 DataLayer(に紐づくSubelbel)が完全に排除されたことを確認するコードはこんな感じ。| おかず
- 2022/06/05 Data Layer内の全Actorが表示タイミングを取れた!これでキャラが床より前に生成されるのを回避できる… | おかず